perjantai 13. tammikuuta 2012

Miten kaikki alkoi?

Miten mä ihastuin Joniin? Aluksi mä en tosiaan pitänyt Jonissa. Se oli just niinku muut... leperteli tyhmiä Siirin kanssa ja otti keppanaa viikonloppuisin ja joskus viikollakin. Kyllä se tekee niitä molempia vieläkin, mutta vähemmän. Tais armeija kasvattaa sitä, tai jotain? Joni on komea. Okei, nyt tietenkin ruudun toisella puolella tulee sellasia epäileviä "niin varmaan" huokaisuja. Mulle se on komea. Komeaksi sitä sanoo monet muutkin. "Joka tytön unelma" tai jotain.

Se ulkonäkö ei kuitenkaan ollut syy, miksi Joniin ihastuin, tykästyin, miksi siitä kiinnostuin. Oikeastaan mua aluksi ärsytti myös Jonin oma tietoisuus omasta ulkonäöstään.
Sellasta naurettavaa "hehe, kuka on komee?" läppää en jaksanu kauaa kuunnella. En tiedä miten Siiri jaksoi. Sille siitä huomautinkin ("Miten sä jaksat noin itserakasta ihmistä?"), mutta Siirin kommentit mulle oli aina niitä tyypillisiä "Sä oot vaan kateellinen." :D Yeah right...
Okei, silloin mä en ollut. Nyt mä olen.

En kateellinen siitä, että Siirin poikaystävä on tosi komea vaan ylipäätään siitä, että Joni on mun siskon poikaystävä. Jotenkin tää kaikki ois paljon helpompaa, jos Joni seurustelisi vaikka jonkun mun kaverin kanssa kuin Siirin.
Toisaalta Siiri on mulle siskon lisäksi kaveri - nuoren ikäeron takia(tai
ansiosta) me ollaan varmaan aina tultu hyvin toimeen. On meillä tietenkin tavallisia siskoriitoja ollut ja on edelleenkin, mutta silti Siiri on yksi mun parhaista ystävistä.

Helpompaa olisi, jos Joni seurustelisi kuitenkin vaikka jonkun mun koululaisen kanssa. EI tarttisi sietää silmissään viikonloppuisinkin Jonin nuoleskeluja jonkun toisen tytön kanssa.
(Mun sitä pitäisi olla nuoleskelemassa eikä Siirin tai kenenkään muun...)

Ei se ollut mitään "rakkautta ensisilmäyksellä" tyylistä tai ei nii ku jostain Titanicista. Mä aloin oikeastaan huomata tunteeni Jonia kohtaan ihan pikku hiljaa. Huomasin piristyväni, kun se tuli käymään. Huomasin nauravani sen vitseille (vaikka ne aika pöhköjä onkin) ja kun mä huomasin miten ihana se on Siiriä kohtaan... mä vaan toivoin olevani Siirinä Siirin paikalla.

"Sinä yönä rannalla vihdoinkin
ihan varovasti sun kättäsi kosketin

aika liikkui hitaammin ja sä hengähdit hiljaa

sinne alle sotkuisen katoksen

kesä tuli niin äkkii ja häipyi hiipien

me valvottiin palellen, mul oli hiuksissa hiekkaa"


Kun vietimme kesäloman viimeisiä päiviä, mä tajusin kunnolla että Jonin mä haluan.
Aluksi se oli mulle vaan läppää. Kerroin kaverilleni unesta, jonka musta ja Jonista näin. Pian mä aloin vaan yhä enemmän ja enemmän katsella Jonia, hakeutua sen lähettyville ja jutella sen kanssa.

Sinä kesäisenä iltana istuttiin pihalla. Joni joi bisseä. Siiri oli jo sisällä, kun me sitten istuttiin Jonin kanssa vierekkäin.
Joni tarjosi mulle kaljaa, mutta mä kun en kaljasta välitä niin en ottanut. Joni kuitenkin antoi mulle yhden Siirin siidereistä ja join sitten sen. Hah hah. :D
Niin siinä sitten kävi, että Joni ajautui kysymään mun poika asioista. Oikeastaan mulla vielä kesän alussa oli "poikaystävä", sanotaan nyt vaikka Ville.
Ville oli sellaista kivaa "ensikokeilua", mutta rakkaudeksi mä en sitä sanoisi. Meidän juttu päättyi yhteisestä päätöksestä eikä asia mua surettanut. Toisin kuin Villeltä oon jälkeen kuullut, että se tahtoisi vielä yrittää. Mä en tahdo.
no joka tapauksessa juteltiin Jonin kanssa ja se tietenkin kysyi niitä peruskysymyksiä "no jokos sulla on uusi poikaystävä" ym. ym.
Mua raivostutti ja sanoinkin oikein ihanaan ärhäkkään pikkumyytyyliin ettei asia sille pahemmin kuulu. Tästä Joni taisi sitten vähän säikähtää ja pyysikin multa anteeksi.
Tosi kliseistä, mutta lopulta se antoi mulle hupparinsa päälle, koska mulla oli kylmä. Ja sitten me suudeltiin. 
No ei valitettavasti, mutta se nyt vaan oli se hetki, kun tajusin kunnolla pitäväni Jonista.

No sitten teidän kommentteihinne...

"Hei oikeesti, miehiä tulee ja menee. Kannattaisko hyvällä jättää siskos mmies rauhaa ? :D:D:D:D"


Kyllä varmaan kannattaisi, mutta minkä minä tunteilleni mahdan?

"Ihan kiva blogi. Mut muutteletko yhtää totuuksii? koska jos et , mahollisuudet kiinni jäämiseks on taattu. Ps bustasit aika lail tai ainaki LUULTAVASTI jo sen missä asut ton Idols jutun takii :P ei mulla ainakaa hirveesti tuttuja asu iha tuntemattomalla paikkakunnalla? :) Mutta innolla alan kyllä seuraamaan!"



En kirjoittele täällä omalla nimellä, eli joo muuttelen jotain. :)  Ja toisekseen, jos aattelin, että asun Tampereella niin en asu. :D Ja kivaa, jos jäät seuraamaan! :)



-Emma

3 kommenttia:

  1. vooi ku kulostaa ihanalta ja samaan aikaan kamalalta.. mä tekisin mitä vaan et olis kans joku ihana ihastus jossai mut ei oo ketää ni.. :/ en tiiä mitä pitäis sanoo siitä et mitä tekisit , koska tosiaa toi on sun siskos mies :D mutjoo.. jään ehdottomasti seuraan!!!

    VastaaPoista
  2. Anonyymi kannattaa pitää silmät ja korvat avoinna, koska se ihastus voi löytyy lähempää ko luuletkaa. :) Mut muista kuitenki ettei pidä väkisin ihastuu keneenkään, koska ei siitäkään mitää tuu...
    Ihanaa, että jäät seuraa!!! :)

    VastaaPoista
  3. En jaksanu laittaa proffaa. Aika vaikeeta ku pitäs valita sisko tai poika? Valinta on sun.

    -K

    VastaaPoista